VANLIGA FRÅGOR

Anläggningen
Restaurangen
Aktiviteter

Anläggningen:

Vad har ni för åldersgräns på O’Learys Tolv?
Från klockan 17.00 gäller 20-årsgräns alla dagar i veckan. I målsmans sällskap är alla välkomna. Åldersgränsen gäller både i restaurangen och bland våra aktiviteter.

Gäller åldersgränserna även på aktiviteter?
Åldersgränserna gäller i hela huset, även vid aktiviteterna.

Vad har ni för öppettider?
Måndag – Tisdag 10:30 – 23:00
Onsdag – Torsdag 10:30 – 24:00
Fredag 10:30 – 01:00
Lördag 11:00 – 01:00
Söndag 11:00 – 23:00
Event Center öppnar kl.11 på vardagar.

Har ni samma öppettider under helgdagar/röda dagar?
För det mesta har vi samma öppettider, de gånger tiderna skiljer sig är de uppdaterade på vår hemsida Olearystolv.se Under sommar, jul och midsommar har vi alltid avvikande öppettider.

Vad har Bokning/Säljavdelningen för öppettider?
Vår säljavdelning har öppet måndag-fredag 09:00-18:00 (ej röda dagar). Övriga tider svarar hovmästaren på samtal i mån av tid. Mail besvaras under kontorstider.

Får jag ha med mig en hund hos er?
Djur är dessvärre inte välkomna in hos oss men med undantag för ledarhundar.

Restaurangen:

Hur länge har köket öppet?
Köket har alltid öppet fram till 30 minuter innan stängning.

Hur länge får man sitta vid bordet?
Våra ordinarie sittningstider är på 2 timmar, max sittningstid vid bordet är 3 timmar.

Måste vi förbeställa maten innan vi besöker er?
Är ni 10 personer eller fler krävs en förbeställning på maten senast 3 dagar innan ert besök.

Tar ni emot kontanter?
Vi tar emot kontanter vid matborden men inte i baren eller i vårt eventcenter med undantag för våra polettmaskiner.

Kan jag önska ett specifikt bord?
Vi tar gärna emot önskemål och gör vårt bästa för att tillgodose dessa, men kan aldrig garantera specifika bord.

Kan jag få ett garanterat bord framför jumbotronen?
Nej, men vi tar gärna emot önskemål och försöker tillgodose detta på bästa sätt.

Kan jag boka plats på läktaren?
Nej, dessa platser är endast för drop in, här gäller först till kvarn.

Hur nära inpå kan jag avboka/göra förändringar i min reservation?
Sällskap upp till 10 personer kan ändra antal fram till kl 10 samma dag. Fullständig avbokning ska ske senast 48 timmar innan.

Sällskap mellan 11-30 personer kan ändra max 20% av det bekräftade antalet senast 2 dagar före ankomst. Fullständig avbokning ska ske senast 7 dagar innan.

Sällskap mellan 31-60 personer kan ändra max 20% av det bekräftade antalet senast 7 dagar före ankomst. Fullständig avbokning ska ske senast 15 dagar innan.

Sällskap mellan 61-120 gäster kan ändra max 10% av det bekräftade antalet senast 7 dagar före ankomst. Fullständig avbokning ska ske senast 30 dagar innan.

Över 120 gäster, regleras separat beroende på bokningens storlek och omfattning

Fram till kl 10 ankomstdagen kan minskning i antal personer göras med upp till 10% utan kostnad oavsett storlek på gruppen. Sker avbokningen efter kl 10:00 samma dag debiteras 100%. Förbeställd dryck debiteras inte.

Hur nära inpå kan jag göra ändringar i en befintlig bokning?
Se våra avbokningsregler ovan.

Kan jag lägga till personer i min reservation?
Det går att utöka antalet i reservationen i mån av plats. Dock finns det en risk att det kan vara fullbokat vilket gör att vi inte kan garantera fler platser. Det bästa är att boka för maxantalet ni kan bli och sedan ta bort personer i enlighet med våra avbokningsvillkor.

Vilka dagar serverar ni buffé?
Vi erbjuder lunchbuffé inne på O´Learys för 125 kr/person måndag-fredag mellan kl 10.30-14.00.
Dagens kött, fisk och vegetariska erbjuds med självservering av grönsaker samt tillbehör såsom potatis, pasta, ris eller liknande. Till detta serveras även en generös salladsbuffé och nybakat bröd inklusive måltidsdryck, kaffe/te och kaka.

Kvällar och helger serverar vi ingen buffé annat än på speciellt utvalda dagar eller event.

Är ni en grupp på 50 personer eller fler kan ni boka vår American buffet, hör av er till oss via mail för att göra en reservation.

Aktiviteter:

BOWLING

Kan jag önska en specifik bowlingbana?
Det går alltid att ha önskemål, men vi kan tyvärr aldrig garantera vilken bana du får, då vi ibland kan behöva justera banorna om något skulle gå sönder.

Finns det “bumpers” (staket) på samtliga bowlingbanor?
Ja, förutsatt att vi inte har några tekniska problem. Vill du vara helt säker på att du får en bana med bumpers rekommenderar vi att du nämner detta vid bokning. Gör du en bokning via nätet kan du skriva det i rutan för önskemål.

Kan jag förboka “gotlandsränna” (hjälpmedel för barn) innan besöket?
Nej, eftersom vi inte har en till varje bana får du dela på de “rännor” som finns på plats med andra banor om det behövs. Dessa finns utspridda runt våra bowlingbanor.

Hur många personer kan man spela på en bowlingbana?
Man kan vara upp till 5 personer per bana men vi rekommenderar 4 personer per bana då detta gör att varje person får spela mer.

Kan man boka bowling i 90 minuter?
Nej, man kan som minimum boka 55 minuter. Vill man bowla längre än 55 minuter får man lägga till så att det blir 2 x 55 minuter.

Får man ta med sig mat och dryck till bowlingbanan?
Det går bara att äta och dricka vid bowlingen men får man inte ha med sig popcorn vid bowlingbanorna då popcorn kan förstöra våra maskiner.


ÄVENTYRSGOLF

Kan jag boka en plats på äventyrsgolfen?
Minigolfbanan är endast för drop in gäster, så ingen förbokning behövs.

Hur många hål är en runda?
En runda äventyrsgolf är 12 hål, och tar ca 1 timme att genomföra.


ÖVRIGA AKTIVITETER

Hur många kan man spela på varje shuffleboard?
Man kan spela upp till 8 spelare per bord. Är man färre så får varje spelare mer speltid.

Hur många shuffleboard finns det?
Vi har 12 bord totalt utspridda i våra lokaler. De står i grupperingar om 2-4 bord.

Hur många personer kan spela på varje bord pingis?
Man får 4 rackets per bord. Vi har totalt 4 stycken bord. Dessa står relativt nära varandra så rundpingis är ingenting vi rekommenderar. Vill man ändå spela rundpingis så bör man boka upp flera bord för att inte störa andra gäster.


AKTIVITETSPAKET

Vad har ni för olika paket för grupper?
Vi har en hel del gruppmenyer och aktivitetspaket för både större och mindre sällskap. Ni kan läsa mer HÄR.


ARKADEN

Kan jag ta ut polletter från in-check?
Nej, uttag av polletter sker från våra pollettmaskiner med vissa undantag.

Kan jag få kvitto på mitt pollettuttag?
Ja, det går bra. Man behöver då meddela detta innan ankomst eller kontakta personalen. Du får inget kvitto när du tar ut polletter från maskinen.

Kan man köpa polletter med presentkort?
Ja, kontakta vår personal så hjälper dem dig. Det går inte att använda presentkortet direkt i maskinen i dagens läge.